Oba Ruhu 2020
Bu sene izci grubu olarak, kış kampımızı 17-19 Ocak tarihlerinde Buca İzcilik Tesisleri’nde yaptık. Kampın amacı obaların kendi kültür, gelenek ve iş yapış biçimlerinin geliştirilmesiydi, yani “oba ruhu”. İzcilikte bu terim çok önemlidir. Her obanın bir tarzı olmalı ve bu tarzlarını her hareketlerinde ifade etmeleri gerekir. Öncesinde Obaşı Kursu yapıldığı için oba başlarımız bukonularda çok donanımlı hale gelmişti. Bu kampta obalarımızı parlattık, kardeşlik bağlarımızı geliştirdik. Birimiz hepimiz, hepimiz birimiz için dedik.
Cuma günü saat 10:00’da Ulamış’ta buluştuk, şarkılar ve marşlar eşliğinde otobüsümüzle Kaynaklar’a hareket ettik. Saat 12:30’da kampımızı kurmuş, tüm yerleşme işlerini bitirip açılış törenimizde bir araya gelmiştik. Hava bir hayli soğuktu, öğle yemeğinden sonra hemen istasyon çalışmaları başladı. 18:30’da akşam yemeğinin ardından saat 20:00’de ateş başında buluştuk. Saat 22:00’de yat borusu çalana kadar sohbetlerle kampın tadını çıkardık.
Cumartesi günü 08:00’de kalk borusu, bayrak töreni, kahvaltı ve çadır teftişleriyle güne başladık. İstasyon çalışmalarından sonra saat 11:00’de uzun bir doğa yürüyüşü için hepimiz hazırdık. Köy merkezinde kısa bir ihtiyaç molasından sonra dağ yolundan orman içindeki etkinlik alanımıza vardık. Her oba kendi ateşinin başında toplandı ve verilen erzak ile ogle yemeklerimizi hazırlayıp yedik. Liderlerimiz de obalara misafir oldular. Ortak etkinlikler, oyunlar ve sohbetlerden sonra ateş gecesi için program hazırlayacak olan izcilere zaman verildi. Akşam üstü ormandan öncü olarak Iguana oymağı ayrılırken Ada’yı da oymağa davet ettiler. Kardeşimizin basamak geçiş töreni çok duygusal anlar yaşadık. Ada kümesi ile vedalaştı ve şaşkınlık ve heyecan içinde oymak izcileri ile ilk görevine katıldı. Bir saat sonra tüm izciler öncüler ile telsiz bağlantısı halinde dönüş için yola koyuldu. Ancak beklenmeyen birşey oldu. Oymak yolu bulamamasına rağmen telsiz talimatlarıyla izcileri kampa ulaştırdı, fakat kendileri daha geç kampa girdiler. İzci kaybolmaz, olsa olsa yolu unutur. Bayrak töreni ve acele yenen akşam yemeğinden sonra Ateş Gecemiz muteşemdi.
Pazar sabahı yine 08:00’de güne başladık. Çadır teftişinde bu sefer detaylı ekipman kontrolleri yapıldı. Gün boyu istasyon çalışmaları yaptık. Çok güzel izci tesisleri inşa ettik.Bu kampın bir özelliği de tüm yemeklerin obalar tarafından ayrı ayrı ateşlerde pişirilmesiydi. Ortak ateş 3gün boyunca hiç sönmedi ama obalar kendi alanlarında kendi ateşlerini yemek pişirmek ve ısınmak için kullandılar. Bilim İzcileri kümesi, Salyangoz İzcileri Kümesi ve Iguana Oymağı’nın istisnasız bütün oabaları bir ateş yakıp yemek pişirecek bilgi, beceri, deneyim ve ekipmana sahip. Bununla gurur duyuyoruz.
Akşam üstü 17:00’de geride “sıfır iz” bırakarak, otobüsümüzle kaptan ayrıldık.
