Rüzgar Gülü 2018
Yıllık planımızda öngörülen kış kampımızı, sömester tatilinin ikinci yarısında, 29 Ocak – 1 Şubat 2018 tarihleri arasında İzmir’in Çeşme ilçesinde gerçekleştirdik. Bu kamp Bilim İzcileri’nin beşinci kampı oldu. Üç gece konakladığımız ilk kamp olarak da dikkat çeken kampımıza “Rüzgar Gülü” adını verdik.
Rüzgar enerjisinden elektrik üretmek için kullanılan rüzgar türbinlerininden Çeşme’de bol miktarda olduğu için kampımızın ana teması “rüzgar” oldu. Bir çevre gezimizde rüzgar türbinlerini ziyaret ettik; ateş başında Servantes’in Don Kişot kitabını okuduk; İstasyon çalışmamızda doğal malzemelerden rüzgar gülleri yapıp bir rüzgar tarlası oluşturduk. Böylece çeşitli tema pekiştiricileriyle, bir doğa olayı olarak rüzgar ve onun gücü konusunda farkındalık yaratmayı sağladık.
Kamp mekanımız Çeşme Otogarı’ndan doğuya 5 dakika mesafede, Kabadayı Çiftliği olarak bilinen geniş bir araziydi. Okul müdürümüz Recai Bey’in girişimiyle, arazinin sahibi Esma Hanım ile temasa geçildi ve kendisinden kampımızla ilgili destek alındı. Arazi’de çeşitli meyvelikler, tarlalar, boş alanlar, gerektiğinde sığınmak için sobalı bir köy evi, su, elektrik, mutfak, tuvalet bigi imkanlar bulunuyordu. Kamp alanı ve civarında liderlerimiz keşif çalışmaları yapmışlardı.
Kamp alanımıza Pazartesi sabah saat 10:00’da okuldan kalkacak olan servis araçlarıyla gittik. Üç gün konaklamalı olduğundan kamp programı çok yoğun sayılmazdı. Kampta her gün bir çevre gezisi ve “İzci Tesisleri”, “Teknik İzler”, “İzci Kültürü”, gibi istasyonlar ve “Rüzgar Gülü Etkinliği” ile “Oryantrik Yarışması” yapıldı. Bunlar dışında kampın olağan akışı içinde sabah teftişleri, bayrak törenleri, ateş başı sohbetleri gibi etkinlikler ve serbest zamanlara yer verildi. Yemeklerin hepsini mutfakta izciler hazırladılar. Bir öğünümüzde ise araziden topladığımız ebegümeci ile yemek yaptık.
29 Ocak 2018 Pazartesi sabah sat 09:00’da okul bahçesinde buluştuk, hazırlıklardan sonra servis aracıyşa Çeşme’ye hareket ettik. Saat 11:00’de kamp mekanında bayrak törenimizin ardından çadırlarımızı kurduk. Öğle yemeğinden sonra her oba kendi alanında izci tesisleri yapmaya başladı. Saat 16:30’da 2km lik çevre gezisine çıktık ve kamp alanımızın etrafını keşfettik. Saat 19:00’da akşam yemeğinin ardından ateş başına toplanıp izci sohbetleriyle kampımızın tadını çıkardık. Gece çok soğuk olacağa benziyordu. Saat 22:00’de yat borusu ile çadırlarımıza çekildik. Gece domuzların sesleri bizi biraz ürkütse de yarınki programın yoğunluğunu düşünerek uyumaya çalıştık.
Salı günü saat 08:00’de kalk borusu çaldığında zaten ateş başında toplanmış ısınmaya çalışıyorduk. Bayrak töreni, kahvaltı ve çadır teftişinden sonra canlandık ve saat 11:00’de rüzgar gülü etkinliğimizdeçevreden topladığımız malzemelerle rüzgar gülleri yaparak kampımızı süsledik. Öğle yemeğinden sonra batı rotasından Çeşme Marina’ya kadar yürüdük. Marina yönetiminden çeşitli bilgiler aldık, tesisi gezdik fotoğraflar çektik. Saat 16:00’da kampa döndük, birşeyler atıştırıp akşam yemeğine kadar serbest zamanda izci tesislerimizi geliştirdik. Akşam yemeğinde kamp ateşinin közünde pişirdiğimiz tavuk ve köfteleri yedik. Saat 22:00’de yat borusu çalana kadar ateş başında sohbet ettik. Gece yine domuzlar kampımızın civarında dolaşıyordu. Homurtuları, bağırışları çok yakından duyuluyordu. Neyse ki liderlerimiz bütün gece nobet tuttular, biz de gece nöbetlerine katıldık. Sabaha kadar ateşimiz yandı.

Çarşamba günü olağan şekliyle başladı: bayrak töreni, kahvaltı ve çadır teftişi… Saat 11:00’de teknik iz takip çalışması yaptık. Obalar 10’ar dakika arayla teknik iz parkuruna çıktılar. Öğle yemeğinin ardından biraz serbest zaman kullandık ve Ceren #2 liderimizle ateş gecesi için hazırlıklar yaptık. Saat 15:00’de küçük bir çevre gezisi yaptık. Aslında doğu rotasından eski taş fırına gitmeyi ve piza yapmayı planlamıştık ama zamanın dar olması yüzünden daha küçük bir gezi parkurunda karar kıldık. Saat 19:00’da güveçte pişirdiğimiz etli nohut yemeğini yedik ve ardından ateş gecemiz başladı. Yeni skeçlerimizi sunduğumuz gecede çok eğlendik. Veda valsinden sonra sucuk partisi vardı, hepimizin yatması saat 23:00’ü buldu. Bu gece domuzlar biraz daha sakindi.
Perşembe günü yine önceki günlerde olduğu gibi bayrak töreni, kahvaltı ve çadır teftişi ile güne başladık. Saat 10:00’da izci kültürü istasyonunda Çağrı Marşı’nı öğrendik. Öğle yemeğinden sonra çadırları toplamak için seferber olduk. Saat 15:00’de servisimiz geldi ve kamp alanını tertemiz bırakarak İzmir’e doğru hareket ettik.















