Balçova Manastır Tepesi Yürüyüşü
Bu kış pandemi yüzünden haftasonu çalışmaları ve kış kampı yapamayacağımızı bildiğimizden yılın son açık alan etkinliği olarak planladığımız doğa yürüyüşümüzü Balçova Manastır Tepesi olarak bilinen mekanda yaptık. Pandemiye özel izcilik usullerimizi uyguladık. Balçova Termal Tesisleri’de 17 EKim saat 10:00’da buluştuk. Hakan Lider’imizin öncülüğünde patika boyunca fazla mola vermeden öğleye doğru tepeye vardık. Bu etkinlik “doğa yürüyüşü arması” için “km” anlamına geliyordu. İçimizde 25km’yi tamamlayacak olanlar arma heyecanı yaşıyordu. Yürüdüğümüz patika, İzmir’de eşi bulunmayan, çok eski bir soğal yapı, Hakan Lider’imizden bu patikanın oluşumu, gelişimi ve patikaya özgü doğal özellikleri konusunda bir çok bilgi aldık ve bu tür patikaların korunması gerektiğini farkettik. Yürüyüş kolunda ve tekmillerde takip mesafesi en az 2 metre olacak şekilde düzenledik. Maskeler bir an bile çıkmadı.
Mola yerinde yasak olduğu için ateş yakamadık ama zaten pişirilecek şeyler götürmemiştik. Paylaşmayı çok sevmemize rağmen pandemi yüzünden izci sofrası kuramadık ama her şeye rağmen yeteri kadar paketlenmiş yiyeceklerimiz vardı. Sohbetler ve oyunlardan sonra orman yolundan bir büyük molayla saat 17:30’da tesise döndük.
