Bilim Ateşi 4

Birincisi 2017’de gerçekleştirilen, Geleneksel Bilim Ateşi kamplarımızın dördüncüsü 28-29 Mayıs tarihleri arasında gerçekleştirildi. Bilim temalı kampımız her sene olduğu gibi Güzelbahçe Özel Bilim Koleji’nin “Bilim Festivali” ile eş zamanlı olarak yapıldı.

Kampımız Cumartesi sabah 09:00’da açılış töreni ile başladı. Bize ayrılan alanı flamalarımızla donattık, tanıtım standımızı düzenledik, sembolik kamp alanı için iki çadır, odunluk ve ateş yeri hazırladık. Kısa dalga telsiz istasyonu ve ziyaretçiler için düğümler atölyesi için masalar hazırladık. Kamp ve aşama armalarımızdan oluşan bir pano, fotoğraf sergisi ve fularlar sergisi ile hazırlık çalışmalarımız öğleden önce tamamlanmıştı. Okulun festival hazırlıklarına da yardım ettik. Saat 14:00’de festival alanına konukların gelmesiyle biz de standımızda yerimizi aldık.

Standımızda izcilerimiz nöbetleşe görev aldılar; ziyaretçilere tanıtım broşürleri ve Birlik gazetemizi dağıttılar, izcilikle ilgili sorunlarını cevapladılar. Düğümler atölyemize gelen ziyaretçilere istasyon nöbetçileri camadan, izbarço, kazık ve sekiz düğümlerini öğrettiler.

Festivalde önderimiz kısa bir konuşma yaptı. Bu kampta ilk kez “Pars Obası” olarak tekmil veren “İzmir Filarmoni Oymağı” saat 15:30’da küçük bir konser verdi. Orkestra caz ve klasik eserlerden sonra üç izci şarkısı seslendirdi. Saat 17:00’de önceden duyurduğumuz oryantrik yarışmasını başlattık. Yarışmaya katılan 10 kardeşimiz parkuru başarıyla tamamlayarak sertifikalarını aldılar.

Saat 18:00 gibi festival bitti, ve ziyaretçilerin ayrılmasıyla kamp alanı bize kaldı. Festivalde bize katılan 4 misafir kardeşimizle birlikte toplam 29 kişi olduk. Hepimiz çok yorgun olduğundan oy birliğiyle akşam yürüyüşü yerine kampta kalmaya karar verdik. Ateş gecemizde izciler bir araya gelip her zamanki gibi ateş duası ve ateş valsi ile gösterilere başladık. Aysız bir gece olduğundan elimizdeki tüm ışık kaynakları ile aydınlattığımız sahnede izciler marifetlerini sergilediler. Açık sahne yöntemiyle doğaçlama gelişen ateş gecesi oldukça uzun sürdü. Çeşitli skeçler, alkışlar ve orkestramız eşliğinde şarkıların ardından, veda valsinde bir araya geldik. İzciler uyku tulumlarına girdiğinde gece yarısını geçmişti.

Pazar günü saat 8:00’de kamp uyandı. Güzel bir kahvaltının ardından, bayrak töreninde Kurt Obası nöbeti Koala Obası’na devretti. Saat 11:00’deki “Yön Bulucu” çalışmasına kadar serbest zaman geçirdik. Ardından düğümlerle ilgili çalışmalar yaparak eksiklerimizi tamamladık. Saat 14:00’de öğle yemeğimizi yedikten sonra, kampı toplamaya başladık. Bahçede festivalden kalan bütün masa ve sıraları işbirliği ile kısa bir sürede içeriye taşıdık. Mıntıka temizliğinden sonra saat 16:00’da kapanış töreni yaparak kampımızı sonlandırdık.

Böylece geçen sene pandemi yüzünden gerçekleştiremediğimiz Bilim Ateşi kamp serimizin dördüncüsünü başarıyla tamamlamış olduk. İlk Bilim Ateşi kampından bu güne katettiğimiz yolu fark ederek gururlandık, hatıralarımızı tazeledik. Bize ev sahipliği yapan Güzelbahçe Bilim Koleji’ne teşekkür eder, bu güzel festivalde emeği geçenleri kutlarız. Tüm hassasiyetimize rağmen, gözümüzden kaçan dağınıklık için özür dileriz.

Ayrıca bakınız

You may also like...